Huisstijl Huisstijl Citymarketing

Naast de gemeentelijke huisstijl hebben we ook de huisstijl voor Citymarketing. Deze stadsstijl is de visuele vertaling van het merk Utrecht. Dit merk is samen met diverse partners in de stad ontwikkeld.

Elementen

Het merk Utrecht bestaat uit verschillende elementen. Een van deze elementen is de merkpositionering ‘Utrecht inspireert’. De gemeente heeft het beheer van dit merk per 1 januari 2017 overgedragen aan de stichting Utrecht Marketing.

Gemeentelijke huisstijl of huisstijl Citymarketing?

Wanneer gebruik je de gemeentelijke huisstijl en wanneer de huisstijl van Citymarketing ? De huisstijlkeuze is geen kwestie van smaak. Twijfel je in welke huisstijl jouw project past? Binnen een paar stappen vindt je het antwoord hierop in het huisstijlenschema (pdf, 55 kB).

Gemeentelijke huisstijl

logo gemeente Utrecht

Met de gemeentelijke huisstijl (informerende stijl, activerende stijl en de projectsamenwerkingsstijl) willen we de inwoners, bedrijven, politiek en belastingbetalers laten zien dat we als gemeente samenwerken met en voor de stad Utrecht. We zijn hierdoor herkenbaar als afzender. Het gemeentebestuur laat met onze gemeentelijke uitingen aan de inwoners zien hoe en waarom zij het geld aan welke diensten, producten en projecten heeft besteed.

De huisstijl voor Citymarketing

logo Utrechtmarketing

De stadsstijl is bedoeld voor alle activiteiten en evenementen in de stad die het merk van de stad Utrecht ondersteunen. Wil je meer weten over Citymarketing? Ga naar de website van Utrecht marketing.

Vragen

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met het huisstijlteam.

Hulp en contact

Met vragen kun je
dinsdag en donderdag 
terecht bij huisstijl:

Telefoon
14 030

E-mail
huisstijl@utrecht.nl