Naar inhoud

Naar menu

Naar zoekveld

Klacht over de gemeente doorgeven

Vindt u dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder? U kunt dan online een klacht doorgeven. Een klacht handelen wij meestal binnen 6 weken af. 

Waarover kunt u een klacht doorgeven?

  • De persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders.

  • Het krijgen van te weinig of onjuiste informatie.

  • Het niet reageren op vragen.

  • Het niet juist omgaan met uw privacy. Bijvoorbeeld het zonder uw toestemming doorgeven van uw medische gegevens.

Geen klacht maar wel bezwaar maken?

Bent u het niet eens met een beslissing? Maak dan bezwaar.

Waarover kunt u geen klacht doorgeven?

  • Over iets wat meer dan 1 jaar geleden gebeurde.

  • Over onze regels.

  • Over iets waarover u al eerder een klacht doorgaf.

  • Over gedrag of een actie waar u bezwaar tegen had kunnen maken of in beroep had kunnen gaan.

  • Over gedrag dat Justitie al onderzoekt.

Behandeling van uw klacht

  • Wij laten u na het doorgeven van uw klacht weten dat wij deze hebben gekregen.

  • We nemen binnen 5 werkdagen contact met u op. U mag uw klacht ook tijdens een gesprek uitleggen.

  • Binnen 6 weken handelen we uw klacht af. Dit kunnen we met maximaal 4 weken verlengen.

  • Kunnen we uw klacht niet behandelen of hoort deze niet bij ons thuis? Dan krijgt u binnen 4 weken een brief daarover. Hoort uw klacht niet bij ons thuis? Dan proberen wij deze door te sturen.

Bellen over uw klacht of een brief sturen

  • Telefonisch: via 14 030

  • Post: stuur een brief naar 
    Gemeente Utrecht
    Klachtenbehandeling
    Antwoordnummer 51066
    3501 VC  Utrecht
    (geen postzegel nodig).

Niet eens met de uitspraak?

Bent u niet tevreden over de manier waarop uw klacht is opgelost? Neem dan contact op met de Nationale ombudsman.

Klachtenrapportage

Meer weten over de klachtenafhandeling in 2022? Lees dan de Klachtenrapportage.