Locatieprofielen evenementen

We werken aan de richtlijnen voor het gebruik van buitenlocaties voor evenementen. Dit noemen we locatieprofielen.

Het collegebesluit over de conceptlocatieprofielen is uitgesteld door het coronavirus. We werken de pagina bij als we er weer mee verder gaan.

Eerste versies conceptlocatieprofielen klaar

Deze zijn gemaakt in overleg met:

  • specialisten
  • inwoners
  • input uit 9 buurtgesprekken
  • 3 bijeenkomsten met evenementenorganisatoren
  • reacties die per mail of op een andere manier zijn ontvangen

Tot maart 2020 konden belanghebbenden hier op reageren.

Video: Hoe maken we locatieprofielen voor evenementen?

Buurtgesprekken

Het doel van de buurtgesprekken is het in kaart brengen van de lokale kenmerken en belangen van buitenlocaties voor evenementen. Buurtgesprekken die geweest zijn:

  1. Amaliapark, Berlijnplein, Maximapark, Brusselplein, Willem Alexanderpark
  2. Ruigenhoek, Park de Watertoren, Park de Gagel, Vechtzoompark, Gagelbos
  3. Domplein, Lucas Bolwerk, Park Lepelenburg, Griftpark, Maliebaan/Malieblad
  4. Tolsteegplantsoen, Beatrixpark, Park de Koppel, Park Transwijk
  5. Julianapark, Noordsepark, Majellapark, Park Oog in Al
  6. Voorveldse Polder, Wilhelminapark
  7. Waterwinpark, Dorpsplein Vleuten, Haarrijnseplas, Strijkviertel
  8. Vredenburg, Jacobskerkhof, Janskerkhof, Neude en Korte Minrebroederstraat/Stadhuisplein
  9. Stationsplein, Mariaplaats, Jaarbeursplein, Moreelsepark en Park Nieuweroord

Eerdere mijlpalen en bijeenkomsten

  • 31 januari 2020: raadsbrief 'Conceptlocatieprofielen Evenementen' met de 39 conceptlocatieprofielen.
  • 6 november 2019: verschillende organisatoren van evenementen kwamen bij elkaar. Zij gingen samen met ons in gesprek over locatieprofielen voor buitenlocaties en evenementen. Hiervan is een procesverslag.
  • 18 juli 2019: raadsbrief 'Locatieprofielen Evenementen' met voorbeeld van een concept-locatieprofiel.
  • Mei 2019: resultaten bewonerspanel gemeente onder de leden van het Bewonerspanel over festivals en evenementen.
  • 21 mei 2019: ontbijtsessie met organisatoren. Zij gingen samen met ons in gesprek over locatieprofielen voor buitenlocaties en evenementen. Hiervan is een procesverslag.
  • 19 februari 2019: gesprek met de stad. Ruim 200 Utrechters werkten samen tijdens een gesprek met de stad over evenementen. De deelnemers waren via loting geselecteerd. De opbrengsten van deze bijeenkomst vormen de basis voor de verschillende buurtgesprekken. Hiervan is een verslag. Bekijk de video van deze avond (YouTube)
  • 11 februari 2019: gesprek evenementenorganisatoren. Een grote en verschillende groep organisatoren van evenementen kwam bij elkaar. Zij gingen samen met ons in gesprek over evenementen en buitenlocaties. Hiervan is een verslag.

Op zoek naar een verslag?

Bent u op zoek naar een verslag van de buurtgesprekken of een van deze evenementen? Stuur dan een e-mail naar locatieprofielenevenementen@utrecht.nl. Wij sturen dan het verslag per e-mail naar u toe.

Hulp en contact Meedenken gebruik evenementenlocaties

Bezoekadres

(alleen op afspraak)
Stadsplateau 1, Utrecht