Afval Klanttevredenheidsonderzoek Het Nieuwe Inzamelen

Wij willen graag weten wat uw ervaringen zijn met Het Nieuwe Inzamelen. Daarom houden we een klanttevredenheidsonderzoek bij alle bewoners waar Het Nieuwe Inzamelen is ingevoerd.

Het klanttevredenheidsonderzoek doen we ongeveer 12 maanden nadat Het Nieuwe Inzamelen is ingegaan in uw buurt.

Vragenlijst

Medewerkers van het onderzoeksbureau I&O voeren dit onderzoek uit. Zij komen aan de deur met een vragenlijst. Dit duurt ongeveer 10 minuten. U herkent de medewerkers aan een badge en hesje van I&O Research. Zij kunnen zich op uw verzoek legitimeren.

Deelname vrijwillig

Deelname aan het onderzoek is vrijwillig. Uw antwoorden worden volledig vertrouwelijk verwerkt. Door uw deelname helpt u ons om Het Nieuwe Inzamelen in uw wijk en de hele stad te verbeteren.

Resultaten

Hieronder ziet u bij elke buurt de belangrijkste resultaten uit de tevredenheidsonderzoeken. Hebt u de onderzoeker aan de deur gehad en deelgenomen aan het onderzoek? Fijn dat u dit hebt gedaan, bedankt!

Tuindorp en Tuindorp-Oost

In december 2016 is Het Nieuwe Inzamelen ingevoerd in Tuindorp en Tuindorp Oost. In januari 2018 een huis-aan-huisonderzoek uitgevoerd bij een geselecteerd aantal mensen.

Wat kwam uit het onderzoek?

  • Het Nieuwe Inzamelen wordt beoordeeld met het cijfer 6,9
  • 69% was al goed bekend met Het Nieuwe Inzamelen
  • 61% scheidt sinds invoering Het Nieuwe Inzamelen vaker plastic, blik en pak
  • 22% scheidt sinds invoering Het Nieuwe Inzamelen vaker papier en karton
  • 80% is tevreden over de afstand tot de ondergrondse containers
  • 69% is tevreden over het gebruik van de toegangspas

In het onderzoek geven de bewoners aan beter afval te scheiden als:

  • ze weten wat er met hun afval gebeurt
  • ze meerdere containers kunnen gebruiken
    • Bewoners kunnen van minimaal 2 ondergrondse containers gebruik maken. Als zij gebruik willen maken van een andere container, dan vragen zij dit aan door een mail te sturen naar hetnieuweinzamelen@utrecht.nl of te bellen naar 14 030. Dit nemen we nu al mee in de communicatie. In de terugkoppeling op de website over de resultaten vermelden wij dit nogmaals.
  • we kliko’s vaker legen voor plastic/blik/pak en papier/karton
    • Eind van dit jaar start de proef met nascheiding van afval uit de restafvalcontainers uit de bestaande stad. Wij wachten deze resultaten af. Vaker legen van de kliko’s kost meer geld en kan een stijging van de afvalstoffenheffing betekenen.
  • ze meer dan 1 afvalpas hebben
    • Daar waar het nodig is (bijvoorbeeld om minder validen hun afval te laten wegbrengen) verstrekken wij ook een extra afvalpas. Om oneigenlijk gebruik van de ondergrondse containers te voorkomen, verstrekken wij per huishouden 1 afvalpas.

Wilt u alle resultaten van het onderzoek lezen? Stuur dan een mail naar hetnieuweinzamelen@utrecht.nl.

Zeeheldenbuurt en Voordorp

In december 2017 is Het Nieuwe Inzamelen ingevoerd in Zeeheldenbuurt en Voordorp. In juni 2018 een huis-aan-huisonderzoek uitgevoerd bij een geselecteerd aantal mensen.

Wat kwam uit het onderzoek?

  • Het Nieuwe Inzamelen wordt beoordeeld met het cijfer 7,0
  • 70% was al goed bekend met Het Nieuwe Inzamelen
  • 36% scheidt sinds invoering Het Nieuwe Inzamelen vaker plastic, blik en pak
  • 13% scheidt sinds invoering Het Nieuwe Inzamelen vaker papier en karton
  • 83% is tevreden over de afstand tot de ondergrondse containers
  • 71 % is tevreden over het gebruik van de toegangspas

In het onderzoek geven de bewoners aan beter afval te scheiden als:

  • ze weten wat er met hun afval gebeurt
  • ze meerdere containers kunnen gebruiken
    • Bewoners kunnen van minimaal 2 ondergrondse containers gebruik maken. Als zij gebruik willen maken van een andere container, dan vragen zij dit aan door een mail te sturen naar hetnieuweinzamelen@utrecht.nl of te bellen naar 14 030. Dit nemen we nu al mee in de communicatie. In de terugkoppeling op de website over de resultaten vermelden wij dit nogmaals.
  • we kliko’s vaker legen voor plastic/blik/pak en papier/karton
    • Eind van dit jaar start de proef met nascheiding van afval uit de restafvalcontainers uit de bestaande stad. Wij wachten deze resultaten af. Vaker legen van de kliko’s kost meer geld en kan een stijging van de afvalstoffenheffing betekenen.
  • ze meer dan één afvalpas hebben
    • Daar waar het nodig is (bijvoorbeeld om minder validen hun afval te laten wegbrengen) verstrekken wij ook een extra afvalpas. Om oneigenlijk gebruik van de ondergrondse containers te voorkomen, verstrekken wij per huishouden 1 afvalpas.

Wilt u alle resultaten van het onderzoek lezen? Stuur dan een mail naar hetnieuweinzamelen@utrecht.nl.

Overvecht

Hieronder vindt u een opsomming van de hoofdpunten van het onderzoek. Onderaan kunt u het hele rapport downloaden. 

  • Het Nieuwe Inzamelen wordt beoordeeld met het cijfer 7,1
  • 70 % was al goed bekend met Het Nieuwe Inzamelen
  • 60 % scheidt sinds invoering Het Nieuwe Inzamelen vaker plastic, blik en pak
  • 36 % scheidt sinds invoering Het Nieuwe Inzamelen vaker papier en karton
  • 74 % is tevreden over de afstand tot de ondergrondse containers
  • 79 % is tevreden over het gebruik van de toegangspas

Bekijk de resultaten van het onderzoek in Overvecht  (pdf, 593 kB)

Dichterswijk, Transwijk, Rivierenwijk en Hoograven

Hieronder vindt u een opsomming van de hoofdpunten van het onderzoek. Onderaan kunt u het hele rapport downloaden. 

  • Het Nieuwe Inzamelen wordt beoordeeld met het cijfer 6,9
  • 77 % was al goed bekend met Het Nieuwe Inzamelen
  • 60 % scheidt sinds invoering Het Nieuwe Inzamelen vaker plastic, blik en pak
  • 36 % scheidt sinds invoering Het Nieuwe Inzamelen vaker papier en karton
  • 83 % is tevreden over de afstand tot de ondergrondse containers
  • 79 % is tevreden over het gebruik van de toegangspas

Bekijk de resultaten van het onderzoek in Dichterswijk, Transwijk, Rivierenwijk, Hoograven  (pdf, 1,4 MB)

Hulp en contact Het nieuwe inzamelen

Telefoon

14 030

E-mail

hetnieuweinzamelen@utrecht.nl

Uw mening