Afval Klanttevredenheidsonderzoek Het Nieuwe Inzamelen

De gemeente vindt het belangrijk dat de dienstverlening van het ophalen van uw afval goed verloopt. Wij willen graag weten wat de ervaringen van de bewoners zijn met deze nieuwe manier van afval aanbieden.

Daarom houden we na ongeveer 6 maanden een klanttevredenheidsonderzoek bij alle bewoners waar Het Nieuwe Inzamelen is ingevoerd.

Zeeheldenbuurt en Voordorp

In november 2017 is Het Nieuwe Inzamelen ingevoerd in Zeeheldenbuurt en Voordorp. Wij willen graag de mening van bewoners over het Nieuwe Inzamelen. Daarom vragen wij een aantal mensen mee te doen met een huis-aan-huisonderzoek. Zij hebben daarvoor in de week van 12 juni een brief ontvangen.

Vragenlijst

hesje van onderzoeker I en O Research

Medewerkers van het onderzoeksbureau I&O voeren dit onderzoek uit. Zij komen aan de deur met een vragenlijst. Dit duurt ongeveer 10 minuten. U herkent de medewerkers  aan een badge en hesje van I&O Research. Zij kunnen zich op uw verzoek legitimeren.

Wanneer: 18 juni tot en met 15 juli 2018
Hoe laat: maandag tot en met vrijdag van 18.00 tot 21.00 uur of zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur

Deelname vrijwillig

Deelname aan het onderzoek is vrijwillig. Uw antwoorden worden volledig vertrouwelijk verwerkt. Door uw deelname helpt u ons om Het Nieuwe Inzamelen in uw wijk en de hele stad te verbeteren. Aan het eind van het jaar plaatsen wij de resultaten op deze website.

Tuindorp en Tuindorp-Oost

In december 2016 is Het Nieuwe Inzamelen ingevoerd in Tuindorp en Tuindorp Oost. Wij willen graag de mening van bewoners over het Nieuwe Inzamelen. Daarom is in januari 2018 een huis-aan-huisonderzoek uitgevoerd bij een geselecteerd aantal mensen. Momenteel wordt gewerkt aan de rapportage. Hebt u de onderzoeker aan de deur gehad en deelgenomen aan het onderzoek? Fijn dat u dit heeft gedaan. Houdt deze pagina in de gaten voor de uitkomsten. Wij verwachten in september de resultaten op deze pagina te plaatsen.

Wat doen we met de resultaten van het onderzoek?

We bekijken nu hoe wij binnen onze mogelijkheden de tips en adviezen kunnen uitvoeren. Binnenkort leest u hier meer over.

Klanttevredenheidsonderzoek in andere wijken

Overvecht

Hieronder vindt u een opsomming van de hoofdpunten van het onderzoek. Onderaan kunt u het hele rapport downloaden. 

  • Het Nieuwe Inzamelen wordt beoordeeld met het cijfer 7,1
  • 70 % was al goed bekend met Het Nieuwe Inzamelen
  • 60 % scheidt sinds invoering Het Nieuwe Inzamelen vaker plastic, blik en pak
  • 36 % scheidt sinds invoering Het Nieuwe Inzamelen vaker papier en karton
  • 74 % is tevreden over de afstand tot de ondergrondse containers
  • 79 % is tevreden over het gebruik van de toegangspas

Bekijk de resultaten van het onderzoek in Overvecht  (pdf, 593 kB)

Dichterswijk, Transwijk, Rivierenwijk en Hoograven

Hieronder vindt u een opsomming van de hoofdpunten van het onderzoek. Onderaan kunt u het hele rapport downloaden. 

  • Het Nieuwe Inzamelen wordt beoordeeld met het cijfer 6,9
  • 77 % was al goed bekend met Het Nieuwe Inzamelen
  • 60 % scheidt sinds invoering Het Nieuwe Inzamelen vaker plastic, blik en pak
  • 36 % scheidt sinds invoering Het Nieuwe Inzamelen vaker papier en karton
  • 83 % is tevreden over de afstand tot de ondergrondse containers
  • 79 % is tevreden over het gebruik van de toegangspas

Bekijk de resultaten van het onderzoek in Dichterswijk, Transwijk, Rivierenwijk, Hoograven  (pdf, 1,4 MB)

Hulp en contact Het nieuwe inzamelen

Telefoon

14 030

E-mail

hetnieuweinzamelen@utrecht.nl