Burgerzaken Pilot onterechte inschrijvingen op adres

Wij doen mee met de pilot ‘Onterechte inschrijvingen’. In het adresonderzoek gaan we na waar oude bewoners van een adres nu wonen. Dit doen we alleen als duidelijk is dat er oude én nieuwe bewoners tegelijk staan ingeschreven op een adres.

Als enige ingeschreven

Met deze pilot zorgen we dat de nieuwe bewoners nog de enigen zijn die op een adres staan ingeschreven. Daardoor krijgen zij (weer) de toeslagen en/of uitkeringen waarop ze recht hebben. Zo voorkomen we financieel leed.

Oude bewoners

De oude bewoners schrijven we uit van het adres en schrijven we in op een ‘fictief adres’. Dat is een adres dat niet bestaat. Deze inschrijving is tijdelijk totdat wij weten wat hun nieuwe adres is. Wanneer iemand staat ingeschreven op een fictief adres, is er een kans dat hij/zij in die periode minder uitkering of toeslagen ontvangt. Of dat een vergunningaanvraag stil komt te staan. Het doorgeven van een nieuw adres is daarom erg belangrijk.

Duur onderzoek

Een adresonderzoek duurt gemiddeld 3 maanden.

 

Lees meer over adresonderzoek

Hulp en contact Burgerzaken

Telefoon

14 030

Maandag t/m vrijdag 8.30 – 17.30 uur
Donderdag 8.30 - 20.00 uur

E-mail

burgerzaken@utrecht.nl

Whatsapp

06 - 24 92 76 65
Ma tot en met vr 09.00 - 17.00 uur

Bezoekadressen

  • Stadskantoor
    Stadsplateau 1, Utrecht
  • Wijkservicecentrum Vleuten-de Meern
    Dorpsplein 1, Vleuten