Zwembaden Zwemmen tijdens coronamaatregelen

U kunt weer komen zwemmen bij de Utrechtse zwembaden. Wilt u komen zwemmen? Reserveer dan eerst een tijdstip. Er zijn een aantal voorwaarden die gelden voor het bezoek aan het zwembad.

Reserveer een tijdstip voor uw bezoek aan het zwembad. Zonder reservering krijgt u geen toegang. Reserveren kan alleen via het online reserveringssysteem. U betaalt direct online.

  • De zwembaden hebben een nieuw systeem om te reserveren:
  • Zwemdiploma A is verplicht bij het banenzwemmen.
  • Kom alleen naar uw gereserveerde tijdsblok.
  • Houd u aan de RIVM richtlijnen. Houd 1,5 meter afstand tot elkaar, ook in het water. Jongeren tot en met 17 jaar hoeven in het water geen 1,5 meter afstand tot elkaar te houden. Hebt u of iemand uit uw huishouden koorts of een verkoudheid? Dan blijft u thuis.
  • Vanaf 26 juni hoeft u geen mondkapje meer te dragen in de binnenruimtes.

Voorwaarden voor, tijdens en na het zwemmen

  • Kom maximaal 10 minuten voor aanvang van uw starttijd naar het zwembad.
  • Trek uw badkleding thuis aan, zodat u zich snel kunt omkleden op locatie.
  • Volg de aangegeven looproute op de locatie en volg de aanwijzingen van het personeel.
  • U neemt uw spullen mee naar het bad, kluisjes zijn gesloten.
  • Bij het banenzwemmen en de aquasporten hebt u 45 minuten de tijd om te zwemmen. Voor gezins- en recreatief zwemmen reserveert u een tijdblok. In het reserveersysteem ziet u voor hoe lang u kunt reserveren.
  • Wanneer de tijd om is van uw reservering, dan krijgt u een signaal dat u zich moet gaan omkleden.
  • Na uw bezoek vragen we u zo snel mogelijk weer te vertrekken. Zo kan de volgende groep gebruikmaken van hun tijdblok.
  • Douches zijn in De Kwakel en Fletiomare gesloten omdat deze onderdeel uitmaken van de looproutes. In Den Hommel en De Krommerijn kunt u wel gebruikmaken van de douches.

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

U kunt tot 24 uur voor aanvang van de activiteit uw reservering online annuleren.

Hoe doet u dit?

Ga naar het reserveersysteem naar de knop 'mijn actieve producten'. Hier vindt u de reservering(en) die u heeft gemaakt.

Naast de knop 'download ticket' ziet u de rode knop 'annuleren'. Als u op deze knop klikt annuleert u de activiteit. Er wordt nogmaals gevraagd of u wilt annuleren. Annuleert u uw reservering? Dan krijgt u het tegoed teruggestort op uw kaart. U kunt dit tegoed weer gebruiken.

Had u 1 losse ticket geboekt? Dan hebt u 2 weken de tijd om een nieuwe reservering te maken. De activiteit hoeft niet binnen 2 weken plaats te vinden, dit mag ook verder in de toekomst zijn.  

Online annuleren

Meerbadenkaart en U-pas

Met uw U-pas kunt u bij de receptie producten kopen, bijvoorbeeld een meerbadenkaart. Deze wordt dan direct gekoppeld met uw zwempas. Uw zwempas is/of kan gekoppeld worden aan uw online account. Via uw online account kunt u direct reserveringen maken voor verschillende activiteiten.

Wilt u een meerbadenkaart kopen zonder U-pas? Dan kan u dit ook na afloop of voor uw gereserveerde activiteit doen bij de receptie.