Adviescommisie 2-jarige subsidie 2025-2026

De adviescommissie adviseert het college van B en W over aanvragen voor de 2-jarige subsidie 2025-2026. De commissie is door ons ingesteld. We stellen de commissieleden aan u voor.

De leden van de adviescommissie

Angelique Spaninks (voorzitter)

Directeur MU Hybrid Art House in Eindhoven. Ervaring in cultuurjournalistiek. Ze was ook artistiek leider van STRP Biënnale voor creatieve technologie. Voorzitter van De Zaak Nu, de belangenvereniging van presentatie-instellingen in Nederland. Lid van de raad van toezicht van We Are Public en Kunst in het Utrechts Stationsgebied. En ze is mede-initiatiefnemer van het Moonshot Digitale Cultuur.

Dave Damen

Zelfstandig strategisch adviseur voor verschillende culturele en erfgoedinstellingen zoals KIEN (Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland) en DEN. Dave was adviseur voor bijvoorbeeld het Fonds voor Cultuurparticipatie, Vfonds en de Museumvereniging. Ook is Dave LEGO SERIOUS PLAY-begeleider.

Özkan Gölpinar

Özkan was Kroonlid bij de Raad voor Cultuur. Hij werkte onder andere als partner bij executive search-, training- & adviesbureau Colorful People, als senior consultant media & cultuur voor organisatie & adviesbureau Berenschot, en als programmamanager bij het Mondriaan Fonds. Als verslaggever schreef hij bijvoorbeeld artikelen voor de Volkskrant en Trouw. Özkan heeft meerdere boeken, essays, toneelstukken, televisie- en radio documentaires, artikelen, recensies en adviezen op zijn naam staan.

Dennis Platvoet

Artistiek en zakelijk leider bij productiehuis BRUT (onderdeel van De Nieuwe Oost), een ontwikkelinstelling voor (pop)muziek. Vanuit BRUT is Dennis mede-initiatiefnemer en aanjager van het Oost-Nederlands convenant ’van Basis tot Booster’, een samenwerking tussen 12 organisaties om de begeleiding van muzikaal talent beter te organiseren. Ook zit hij in meerdere besturen. En staat hij zelf nog op het podium als dj.

Khouloud Zaher

Khouloud zet zich als acteur/danser en theaterregisseur in om verhalen en niet-westerse (kunst)geschiedenis te (her)introduceren. In plaats van te blijven leunen op kwantiteit, wil ze juist kwaliteit openbaren als het gaat om niet-westerse kunst en verhalen. Zaher is lid van de adviescommissie van de Projectsubsidie Cultuur regeling van gemeente Utrecht.

Ilse Ronteltap

Ilse is Hoofd International bij het Nederlands Filmfonds (Amsterdam). De afdeling International legt de focus op het internationaal cultuurbeleid waaronder de internationale coproducties en de internationale samenwerkingsprojecten met Fondsen, Festivals en markten. Daarnaast is Ilse lid van de adviescommissie Kunst & Cultuur van Gemeente Rotterdam. Voordat ze begon te werken bij het Filmfonds, was ze werkzaam als productie manager en line producer voor verschillende Nederlandse productiemaatschappijen.

Meer informatie

Hebt u vragen over de adviescommissie of de opdracht aan de commissie? Stuur dan een mail naar tweejarigesubsidie@utrecht.nl.

Hulp en contact Tweejarige subsidie 2025-2026

tweejarigesubsidie@utrecht.nl