nieuwsbericht gemeente Utrecht

Vanaf dinsdag 3 april a.s. kunnen bewoners en ondernemers terecht bij het nieuwe Servicepunt van de gemeente Utrecht, in het Stadskantoor. Het Servicepunt geldt als een proef en is een extra service voor bewoners of ondernemers, om hen beter wegwijs te maken binnen de gemeentelijke organisatie voor hun vragen of kwesties.

Bewoners en ondernemers weten steeds beter via de reguliere kanalen in contact te komen met de gemeente, bijvoorbeeld telefonisch via het Klant Contact Centrum (KCC) of via de contactpagina op de website. “We krijgen nog wel geregeld de signalen dat bewoners als ondernemers gewoon binnen willen lopen voor een vraag of om advies te krijgen,” zegt wethouder Kees Geldof (Publieksdienstverlening). We gaan het komende half jaar bekijken of het Servicepunt in die behoefte kan voorzien.”
De gemeente verwacht dat de medewerkers bij het Servicepunt veel vragen meteen kunnen beantwoorden. Bij ingewikkelder vraagstukken wordt de bewoner of ondernemer geholpen om de juiste weg binnen de gemeente te vinden.

Het Servicepunt zal vanaf dinsdag 3 april tussen 09.00 en 12.00 uur geopend zijn, achter de receptie van het Stadskantoor. Medewerkers van het KCC en van Werk en Inkomen zullen bezoekers verder helpen en adviseren. Na de proefperiode van een half jaar zal een evaluatie plaatsvinden of een dergelijk servicepunt van toegevoegde waarde is op de dienstverlening van de gemeente. Daarbij zal ook de mening worden gepeild van bewoners en ondernemers die van de extra service gebruik hebben gemaakt.

Hulp en contact Gemeente Utrecht

Telefoon

14 030

E-mail

Reactieformulier

Contactgegevens voor pers

Bezoekadres

Stadsplateau 1
3521 AZ Utrecht

Postadres

Postbus 16200
3500 CE Utrecht