nieuwsbericht gemeente Utrecht

Utrechters die een vraag hebben aan de overheid en niet precies weten waar zij deze vraag moeten stellen, kunnen terecht bij het Servicepunt. Het Servicepunt is er ook voor Utrechters die moeite hebben met taal of digitale vaardigheden. Vanaf vandaag is de balie iedere werkdag geopend van 9.00 tot 17.00 uur.

Wethouder Publieksdienstverlening, Linda Voortman, opende vanmorgen feestelijk het Servicepunt met de medewerkers die het afgelopen jaar het servicepunt tot een succes maakten. “Het servicepunt is een mooie aanvulling op onze bestaande dienstverlening. De gemeente Utrecht staat voor toegankelijke en vindbare dienstverlening voor iedereen”.

Het Servicepunt heeft nu ook een rechtstreekse lijn met de Belastingdienst. Met ingang van 1 oktober zitten er ook medewerkers van Sociale Verzekerings Bank (SVB) en Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) aan de balie. Zij zijn een dag in de week aanwezig om vragen te beantwoorden.

Na een geslaagde proef, besluit de gemeente de dienstverlening voort te zetten. Het afgelopen jaar bezochten iedere ochtend tien tot veertig bezoekers het Servicepunt. Naar verwachting groeit het aantal bezoekers nu het punt hele dagen open is. 

Hulp en contact Gemeente Utrecht

Telefoon

14 030

E-mail

Reactieformulier

Contactgegevens voor pers

Bezoekadres

Stadsplateau 1
3521 AZ Utrecht

Postadres

Postbus 16200
3500 CE Utrecht