Wij beheren vanaf 11 oktober 2024 het gebouw aan Domplein 4/5, hierna 'het Domplein' genoemd. De ruimten in het Domplein kunt u via ons huren. U krijgt dan een gebruiksrecht. Het Domplein heeft een educatieve en culturele bestemming. De ruimten kunt u gebruiken voor activiteiten die bij deze bestemming passen. Een aantal voorbeelden hiervan zijn:
- amateurkunsteducatie
- (amateur) kunstbeoefening en presentaties van (amateur)kunst en cultuur aan algemeen publiek
- werkzaamheden om culturele activiteiten te kunnen organiseren
- onderwijs en activiteiten die met het onderwijs te maken hebben (bijvoorbeeld een diploma-uitreiking of schoolmusical)
Andere activiteiten zijn in overleg eventueel mogelijk.
Wij beheren en geven ook sportplekken en buurtcentra in gebruik. Hiervoor gelden de algemene gebruiksvoorwaarden maatschappelijk vastgoed (hierna; AV). De artikelen 1 tot en met 15 AV zijn ook van toepassing op het gebruik van de ruimten in het Domplein. Voor het Domplein gelden een aantal aanvullende afspraken. Wat deze afspraken zijn leest u hieronder.
Artikel 1 Aanvullende begrippen
- Bij (het gebruiksrecht voor) het Domplein maken we onderscheid tussen: 'door ons benoemde organisatie(s)' en 'overige gebruikers'. De door ons benoemde organisaties zijn onder andere de andere huurders in het gebouw en een 'overleggroep gebruik muziekruimten'. In de artikelen hieronder gebruiken we het woord 'gebruiker'. Hiermee bedoelen we zowel de door ons benoemde organisatie(s) als de andere gebruikers. Als we met 'gebruiker' iets anders bedoelen
geven we dit duidelijk aan. - Bij (het gebruiksrecht voor) cultuur en muziekeducatie maken we onderscheid tussen: 'basisinventaris' en overige of 'activiteiten gebonden inventaris'. Bij basisinventaris gaat het alleen om tafels, stoelen en draadloos internet signaal/WiFi (waar mogelijk) en vaste apparatuur. Denk hierbij aan CD-spelers of andere kleinschalige geluidsapparatuur, lichtapparatuur. De 'activiteiten gebonden' inventaris kan bestaan uit muziekinstrumenten of (indien aanwezig) licht- en geluidsapparatuur. Per ruimte is een lijst beschikbaar waarop staat om welke materialen het gaat.
Artikel 2 Aanvullende voorwaarden
- Wij zorgen bij het gebruiksrecht van de ruimten in het Domplein voor:
- de schoonmaak van alle ruimten inclusief de toiletten
- energie en verwarming
- het op peil houden van een goede luchtbehandeling in de ruimten
- Voor de Torenzaal en de Marnixzaal geldt dat de bediening van geluid-, licht- en overige technische installaties (als aanwezig) is voorbehouden aan gekwalificeerde licht- of geluidstechnici. Wij, of een door ons benoemde organisatie moet u toestemming geven voor het gebruik daarvan.
- Als u een gebruiksrecht voor het Domplein hebt kunt u een boeking tot 10 dagen voor het begin van het gebruiksmoment gratis annuleren. Artikel 5 lid 1 AV geldt dan niet. Als u niet op tijd een boeking annuleert blijft de boeking staan. Dat betekent dat u verplicht bent om te betalen. Andere afspraken kunnen gelden bij evenementen. U maakt deze andere afspraken dan samen met ons.
Artikel 3 Inventaris
- Wij zijn eigenaar van de basisinventaris. Wij zijn geen eigenaar van de activiteiten gebonden inventaris in de te huren ruimten.
- De basisinventaris mag gebruikt worden door gebruiker. Als in de gehuurde ruimte ook andere of activiteiten gebonden inventaris aanwezig is, zoals bijvoorbeeld muziekinstrumenten, dan geldt voor de muziekinstrumenten dat deze gebruikt mogen worden als er toestemming is gekregen van een door ons benoemde organisatie.
- Wij zorgen voor onderhoud en vervanging van de basisinventaris. Als wij oordelen dat inventaris niet veilig is, mogen wij de inventaris uit de accommodatie verwijderen en vernietigen. Dit mag ook als wij geen eigenaar is (of blijkt te zijn) van die inventaris. Wij zorgen niet voor het onderhoud aan de activiteit gebonden inventaris.
- Wij zorgen ervoor dat EHBO-materiaal in het gebouw aanwezig is.
Artikel 4 Planning Domplein
- Voor de muziekruimten maakt een 'overleggroep muziekruimten' elk jaar een voorkeursplanning met de activiteiten en de muzikanten of organisaties die deze uitvoeren.
- Wij overleggen met deze overleggroep of de planning voor dat jaar realistisch is. Als wij oordelen dat dit niet zo is, overleggen wij met de overleggroep over een andere planning.
- Als beide partijen deze planning goedkeuren, geldt deze als basisplanning voor de periode waar het om gaat. De gebruiker ontvangt het voorstel van de planning. Na goedkeuring van het voorstel ontvangt gebruiker een bevestiging van de geboekte uren.
- Reserveringen die ontstaan uit een goedgekeurde planning gaan voor op overige reserveringen van gebruikers die later binnenkomen.
- Voor de andere zalen geldt bij het maken van een planning onderstaande volgorde van prioritering van organisaties of gebruikers:
- amateurkunsteducatie aanbieders
- amateurkunst organisaties
- professionele kunst organisaties
- commerciële organisaties In overleg kan hiervan afgeweken worden