Resultaten bewonerspanel Bestrating van fietsroutes

De gemeente Utrecht denkt opnieuw na over de vraag welk type bestrating we in de toekomst op fietsroutes willen toepassen: rood asfalt of fietsvriendelijke klinkers. De gemeente vindt het belangrijk om eerst de mening van Utrechters te horen over de bestrating van fietsroutes in (smalle) woonstraten en op bijzondere plekken in de stad.

Samenvatting

• Ongeveer twee op de drie panelleden fietst (bijna) elke dag in de gemeente Utrecht.
  • De meerderheid van de panelleden vindt fietsvriendelijke klinkers goed passen in het straatbeeld van (smalle woonstraten). 44% vindt het prettig fietsen.
  • Meer dan de helft van de panelleden vindt rood asfalt goed passen in het straatbeeld van (smalle) woonstraten), de overgrote meerderheid vindt het prettig fietsen.
  • Een meerderheid van de panelleden vindt een combinatie tussen rood asfalt en klinkers goed passen in het straatbeeld van brede straten.
  • Bijna de helft (46%) van de panelleden heeft het liefst fietsvriendelijke klinker op bijzondere plekken.
  • Meer dan de helft van de panelleden vindt het straatbeeld en prettig fietsen beide belangrijk.
  • Panelleden willen vooral fietsvriendelijke klinkers in (smalle) woonstraten of op bijzondere plekken.

Resultaten bewonerspanel Parken in Utrecht

Hulp en contact Onderzoek en cijfers