Ondernemen Evenement organiseren

We hebben een bruisende stad met verschillende festivals en evenementen. Daar genieten veel mensen van. Wilt u een evenement organiseren? Vraag dan een vergunning aan. Als organisator zorgt u voor een goed en veilig verloop van uw evenement. De gemeente controleert hierop.

Vergunning aanvragen voor evenement of straatfeest

Als u een evenement organiseert, moet u een evenementenvergunning aanvragen. De behandeling van uw aanvraag duurt maximaal 12 weken.

Buitenlocatie of binnenlocatie

Voor het organiseren van een evenement kunt u gebruikmaken van een buitenlocatie of een binnenlocatie.

Meld uw evenement aan voor de reserveringskalender 2018

U kunt tot en met 31 oktober 2017 een buitenlocatie reserveren voor een evenement in 2018. Staat uw evenement op de reserveringskalender? Dan heeft uw aanvraag voorrang op andere aanvragen en u kunt het evenement op de locatie van uw keuze organiseren.

Kalender evenementenvergunningen

Benieuwd welke evenementen een vergunning hebben gekregen? Of wie er een aanvraag heeft gedaan? Bekijk de kalender evenementenvergunningen.

Subsidies en fondsen

In de Subsidiehulp van de gemeente ziet u of u in aanmerking komt voor een subsidieregeling en hoe u die kunt aanvragen.

Evenementenbeleid

Het evenementenbeleid van de stad Utrecht is vastgelegd in de evenementennota.

 

Hulp en contact

Telefoon

14 030

E-mail

evenementen@utrecht.nl

Binnenevenement met minder dan 2.000 bezoekers

Alleen voor een binnenevenement met minder dan 2.000 bezoekers neemt u contact op met Veiligheidsregio Utrecht

Bezoekadres

Alleen op afspraak.
Stadskantoor, Stadsplateau 1, Utrecht

Postadres

Vergunningen, Toezicht en Handhaving
Afdeling Vergunningen
Postbus 8375
3503 RJ  Utrecht