Afspraak maken bij Werk en Inkomen

Op deze pagina leest u waarvoor en hoe u een afspraak kunt maken bij Werk en Inkomen.

Afspraak na aanvraag bijstand

Na uw aanvraag krijgt u binnen 4 weken een brief met een uitnodiging voor een intakegesprek. Dit intakegesprek is in het stadskantoor of telefonisch.

Hulp bij een aanvraag

U vraagt een uitkering, toeslag of vergoeding van Werk en Inkomen online aan:

Lukt het u niet om zelf een aanvraag te doen? Kom dan naar het stadskantoor en wij helpen u verder met uw aanvraag. Maak hiervoor online een afspraak van een uur. Kies als onderwerp: Werk en Inkomen. Kies als product: Hulp bij het aanvraagformulier.

Afspraak maken (hulp bij aanvraag)

U kunt voor het maken van een afspraak ook bellen naar Werk en Inkomen via 14 030.

Hebt u een afspraak voor het aanvragen van een bijstandsuitkering?

Neem dan mee:

  • een geldig paspoort of ID
  • IBAN rekeningnummers van alle rekeningen
  • BSN (burgerservicenummer) van alle personen in uw woning (uw kinderen, andere familieleden, onderhuurders)
  • huurcontract (wij willen graag weten wat het bedrag is dat u aan huur betaalt en wie de verhuurder is)
  • als u schulden hebt, neem dan een overzicht van uw schulden mee

Informatie en advies

Wilt u meer weten over regelingen van Werk en Inkomen? Stel uw vraag online aan Werk en Inkomen. Of bel naar Werk en Inkomen via 14 030.

Of kom naar het servicepunt in de hal van het stadskantoor. Daar kunt u zonder afspraak terecht. Het servicepunt is open van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Hulp en contact Werk en inkomen

Telefoon

14 030

(maandag t/m vrijdag 9.00 - 17.30 uur)

Sommige gesprekken nemen wij op om de kwaliteit te verbeteren. Wilt u dit niet? Geef dit aan bij de medewerker die u aan de lijn krijgt.

Postadres

Postbus 8029, 3503 SB Utrecht

Bezoekadres

Stadskantoor, Stadsplateau 1, Utrecht

Bekijk de route naar het stadskantoor