Werk en inkomen Afspraak maken bij Werk en Inkomen

Op deze pagina leest u waarvoor en hoe u een afspraak kunt maken bij Werk en Inkomen. Zonder afspraak kunt u niet langskomen.

Vragen en antwoorden i.v.m. coronavirus

Ik heb een afspraak bij Werk en Inkomen. Gaat deze door?

We nemen contact op met u op als u een afspraak heeft. Het kan ook zijn dat wij u bellen voor een telefoongesprek. Verzet uw afspraak als u verkouden bent, hoest en/of koorts hebt.

Krijg ik mijn uitkering of leefgeld nog van de gemeente?

U ontvangt uw uitkering of leefgeld. Wij maken uw bijstandsuitkering op dinsdag 24 maart over op uw rekening.

    Afspraken na aanvraag bijstand

    Adviesgesprek of werkgesprek

    Misschien wordt u uitgenodigd voor een adviesgesprek. Daarover krijgt u dan binnen 7 dagen na uw aanvraag een brief. Na de zoekperiode krijgt u een brief met een uitnodiging voor een werkgesprek. Kunt u niet op het adviesgesprek of werkgesprek komen? Meld u af en geef door wanneer u wel kunt. U hebt uw DigiD nodig.

    Afmelden advies- of werkgesprek  

    Infospreekuur (tijdens zoekperiode na aanvraag bijstand)

    Door de maatregelen rondom het coronavirus werken de meeste medewerkers thuis. Daarom kunt u geen afspraak maken voor het infospreekuur. Dit duurt in ieder geval tot en met 6 april.

    Hebt u een bijstandsuitkering aangevraagd? Dan zoekt u eerst zelf 4 weken naar werk (of een opleiding). Hebt u tijdens deze zoekperiode vragen? Dan kunt u een afspraak met ons maken voor een telefoongesprek. Daarin kunt u uw vragen stellen. Wilt u een telefoongesprek? Mail dan naar infospreekuurbijstand@utrecht.nl Zet in de mail uw naam en telefoonnummer.

    Hulp bij een aanvraag

    U vraagt een bijstandsuitkering of een andere regeling van Werk en Inkomen online aan:

    Lukt het u niet om zelf een aanvraag te doen? Kom dan naar het stadskantoor en wij helpen u verder met uw aanvraag. Maak hiervoor online een afspraak van een uur. Kies als onderwerp: Werk en Inkomen. Kies als product: Hulp bij het aanvraagformulier.

    Afspraak maken (hulp bij aanvraag)

    U kunt ook naar ons bellen voor het maken van een afspraak: 030 – 286 52 11.

    Hebt u een afspraak voor het aanvragen van een bijstandsuitkering?

    Neem dan mee:

    • een geldig paspoort of ID
    • IBAN rekeningnummers van alle rekeningen
    • BSN (burger service nummer) van alle inwonenden (uw kinderen, andere familieleden, onderhuurders)
    • huurcontract (wij willen graag weten wat het bedrag is dat u aan huur betaalt en wie de verhuurder is)
    • als u schulden hebt, neem dan een overzicht van uw schulden mee

    Informatie en advies

    Hebt u vragen over een uitkering of andere regelingen van Werk en Inkomen? Stel uw vraag online, of bel naar 030 – 286 52 11.

    U kunt hiervoor ook een afspraak maken van een half uur in het stadskantoor. Kies als onderwerp: Werk en Inkomen. Kies als product: Informatie- en adviesgesprek Werk en Inkomen.

    Afspraak maken (informatie en advies)

    Hulp en contact Werk en inkomen

    Telefoon

    030 – 286 52 11

    Sommige gesprekken nemen wij op om de kwaliteit te verbeteren

    Postadres

    Postbus 8029, 3503 SB Utrecht

    Bezoekadres

    Stadsplateau 1, Utrecht

    Openingstijden

    maandag t/m vrijdag 9.00 - 17.00

    Bekijk hier de route naar het stadskantoor

     

    Uw mening