
We willen graag weten hoe u denkt over onderwerpen die te maken hebben met het klimaat. Zoals energie, vervoer en groen. Daarom hebben we het Klimaatpanel opgericht.
Meedenken over klimaatplannen gemeente
Het Klimaatpanel is een groep van 50 Utrechters. Zij gaan met elkaar in gesprek over de uitvoering van het Utrechtse klimaatbeleid. Elke bijeenkomst gaat over een ander thema, zoals energie, vervoer of groen.
Tijdens een bijeenkomst bespreken we bijvoorbeeld:
- hoe we inwoners kunnen helpen om zelf stappen te zetten of
- over de manier waarop we met ze communiceren
Uit de bijeenkomst komen vragen of stellingen waarover we heel Utrecht willen laten meedenken. Die zetten we op DenkMee. Ook het Utrechtse jeugdpanel YoungMinds denkt mee over de thema’s.
Planning
De volgende bijeenkomst van het Klimaatpanel is op donderdag 9 juli.
Bijeenkomsten
Er zijn bijeenkomsten geweest over thema’s als Energie besparen, Groene stad, Buurtaanpak aardgasvrij, Duurzame mobiliteit, Klimaatvisie, Hittestress, Een vol stroomnet en Warmtenetten.
Video: startbijeenkomst Klimaatpanel
Hulp en contact – Denk mee over het klimaat
Telefoon
Maandag, dinsdag en donderdag 9.00 - 17.00 uur
Woensdag en vrijdag 9.00 - 13.00 uur