Inkopen en aanbesteden Uw factuur aan de gemeente

In onze inkoopvoorwaarden (pdf, 131 kB) staat dat de gemeente facturen binnen 30 dagen na ontvangst betaalt.
Hoe snel betalen we uw factuur?
Wij meten maandelijks hoe snel wij betalen. Per 31 december 2020 betalen wij facturen gemiddeld 12 dagen na ontvangst.
Bij sommige facturen kost de verwerking en betaling meer dan 30 dagen. Bijvoorbeeld doordat er geen bestelnummer op de factuur staat. Of doordat het factuurbedrag anders is dan het geoffreerde bedrag.
Help ons facturen snel te betalen – stuur ze digitaal
Als leverancier kunt u ons helpen om facturen snel te verwerken. Stuur uw facturen digitaal naar: factuur@utrecht.nl.
De factuur moet aan het volgende voldoen:
- vermeld het juiste factuuradres (zie hulp en contact hieronder)
- vermeld het bestelnummer
- stuur de bestanden als PDF-bestanden (factuur en eventuele bijlagen)
Vragen over een factuur: vul het formulier 'Bel mij terug' in
Hebt u vragen over een factuur die u naar ons hebt gestuurd, vul dan het formulier 'Bel mij terug' in. Wij bellen u dan nog dezelfde of de eerstvolgende werkdag terug op een tijd dat het u uitkomt. U hoeft dan niet te wachten tot wij u te woord kunnen staan en wij hebben uw gegevens al.
U kunt ook zelf contact opnemen met de Servicedesk Financiën.
Hulp en contact Facturen
Factuuradres:
Gemeente Utrecht
t.a.v. (afdeling en naam opdrachtgever)
Postbus 10080
3505 AB Utrecht
E-mail Serviceplein Financiën
E-mail Facturen
RSIN
0022.20.647
KvK/Handelsregister
30280353
Btw-nummer
NL 0022.20.647.B01
EORI-nummer
NL 0022.20.647
Telefoon servicedesk financiën
(werkdagen van 8.00 - 17.00 uur)
030 - 286 10 10
Telefoon
14 030