Inkopen en aanbesteden Uw factuur aan de gemeente

In onze inkoopvoorwaarden (pdf, 71 kB) staat dat de gemeente facturen binnen 30 dagen na ontvangst betaalt.

Hoe snel betalen we uw factuur?

Wij meten maandelijks hoe snel wij betalen. Per half maart 2018 betalen wij uw factuur gemiddeld 13 dagen na ontvangst.

Bij sommige facturen kost de verwerking en betaling meer dan 30 dagen. Bijvoorbeeld doordat er geen bestelnummer op de factuur staat. Of doordat het factuurbedrag anders is dan het geoffreerde bedrag.

Help ons facturen snel te betalen – stuur ze digitaal

Als leverancier kunt u ons helpen om facturen snel te verwerken. Stuur uw facturen digitaal naar: factuur@utrecht.nl.

De factuur moet aan het volgende voldoen:

  • vermeld het juiste factuuradres (zie hulp en contact hieronder)
  • vermeld het bestelnummer
  • stuur de bestanden als PDF-bestanden (factuur en eventuele bijlagen)

Vragen over een factuur: vul het formulier 'Bel mij terug' in

Hebt u vragen over een factuur die u naar ons hebt gestuurd, vul dan het formulier 'Bel mij terug' in. Wij bellen u dan nog dezelfde of de eerstvolgende werkdag terug op een tijd dat het u uitkomt. U hoeft dan niet te wachten tot wij u te woord kunnen staan en wij hebben uw gegevens al.

U kunt ook zelf contact opnemen met de Servicedesk Financiën.

Hulp en contact Facturen

Factuuradres:

Gemeente Utrecht
t.a.v. (afdeling en naam opdrachtgever)
Postbus 10080
3505 AB Utrecht

E-mail Servicedesk Financiën

servicedesk@utrecht.nl

RSIN

0022.20.647

KvK / Handelsregister

30280353

BTW-nummer

NL 0022.20.647.B01

EORI-nummer

NL 0022.20.647

Telefoon servicedesk financiën

(werkdagen van 8.00 - 17.00 uur)
030 – 286 07 00

Telefoon

14 030