Idee, klacht, bezwaar (Wmo)

ouderen en digitaal

Idee

Hebt u een idee hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren? Dat horen wij graag van u. Stuur ons uw idee. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina.

Wmo Cliëntenraad

U kunt ook contact opnemen met de Wmo Cliëntenraad. De Cliëntenraad adviseert de gemeente over Wmo-zaken. De leden brengen vanuit de praktijk en via hun achterban ervaringen in die belangrijk zijn bij het maken van beleid.

Ga naar de website van de Wmo Cliëntenraad Utrecht

Klacht

  • Hebt u een klacht over een hulp- of zorgverlener? Dien uw klacht in bij de organisatie van de hulpverlener. Elke organisatie, waarmee de gemeente samenwerkt, heeft een klachtenregeling.
  • Hebt u een klacht over de Regiotaxi? Neem contact op met het onafhankelijke klachtenmeldpunt van Regiotaxi Utrecht.
  • Een klacht over het buurtteam? Neem contact op met de Klachtenfunctionaris volwassenen:
    Buurtteamorganisatie Sociaal Utrecht, t.a.v. Klachtenfunctionaris, Beneluxlaan 2, 3527 HT Utrecht, klachten@sociaal.buurtteamsutrecht.nl
  • Een klacht over een hulpmiddel? Ga naar de leverancier.
  • Een klacht over een medewerker van de gemeente? Dien uw klacht digitaal in. Of bel naar 14 030.
  • U kunt ook gebruik maken van onafhankelijke klantondersteuning. U kunt hiervoor terecht bij de organisatie U Centraal.

Bezwaar

Bent u het niet eens met de beslissing die de gemeente heeft genomen over uw aanvraag? Dien dan binnen 6 weken een bezwaarschrift in. 

Hulp en contact Wmo

Telefoon

14 030

Maandag tot en met vrijdag
(van 09.00 tot 17.30 uur)