Huisnummer (nieuw of veranderd)

Vervalt een huisnummer of komt er een bij? Dan vraagt u dat aan. Hebt u voor de werkzaamheden een omgevingsvergunning nodig? Dan gaat de aanvraag via de omgevingsvergunning.

U vraagt huisnummering aan als er:

  • een nieuw huisnummer ontstaat (bij bouw of verbouwing)
  • een huisnummer vervalt (bij sloop)

Aanvragen

  • Hebt u voor de bouw of sloop een omgevingsvergunning nodig? Dan hoeft u geen 'aanvraag huisnummering' te doen. Dit gaat via de omgevingsvergunning.
  • Weet u niet of u een omgevingsvergunning nodig hebt?
    Doe dan de vergunningcheck
  • Hebt u geen omgevingsvergunning nodig?
    Doe dan wel een aanvraag met het aanvraagformulier huisnummering (pdf, 46 kB).

Kosten 2024

€ 179,55

Na uw aanvraag

We geven alle veranderingen van huisnummer door aan officiële instanties en PostNL.

Nieuwe postcode

Nieuwe postcodes staan binnen 4 weken op de website van PostNL. Voor vragen over postcodes kunt u terecht bij PostNL.

Aansluiting gas, elektriciteit of water aanvragen zonder nieuw huisnummer

Nutsvoorzieningen (gas, elektriciteit, water) aanvragen zonder huisnummer kan via uw nutsbedrijf. Landelijk is afgesproken met nutsbedrijven dat gemeenten géén huisnummers toekennen op basis van (nieuwe) aansluitingen voor gas, elektriciteit of water.

Hulp en contact Ondernemen

Telefoon

14 030

Maandag t/m vrijdag 8.30 – 17.30 uur
Donderdag 8.30 - 20.00 uur