Ondernemen Huisnummer (nieuw of veranderd)

U moet een 'aanvraag huisnummering' doen als er:

  • een nieuw huisnummer ontstaat (bij verbouwing)
  • een huisnummer vervalt (bij sloop)

Als u al een omgevingsvergunning hebt aangevraagd, hoeft u geen aanvraag te doen.

Wat te doen?

Welke situatie is voor u van toepassing?

  1. U hebt al een omgevingsvergunning aangevraagd:
    dan hoeft u geen 'aanvraag huisnummering' te doen.
  2. U weet niet of u een omgevingsvergunning moet aanvragen:
    doe dan een vergunningcheck op www.omgevingsloket.nl.
  3. U hoeft geen omgevingsvergunning aan te vragen:
    doe dan wel een aanvraag met het schriftelijke aanvraagformulier huisnummering (pdf, 59 kB).
  4. Nutsvoorzieningen (gas, elektra, water) aanvragen zonder huisnummer? Landelijk is afgesproken met nutsbedrijven dat gemeenten géén huisnummers toekennen op basis van (nieuwe) aansluitingen voor gas, elektra, water. Lees verder op de website van het kadaster (in het bestand 'BAG vraag en antwoord' op pagina 20, vraag 5.4).

Spelregels

  • De gemeente geeft alle wijzigingen van huisnummer door aan officiële instanties en PostNL.
  • Eventuele nieuwe postcodes staan binnen 4 weken op www.postnl.nl. Bij PostNL kunt u ook al uw vragen over postcodes stellen.

Kosten 2018

€ 143,65

Hulp en contact

Telefoon

14 030

Maandag t/m vrijdag 8.30 – 17.30 uur
Donderdag 8.30 - 20.00 uur

WhatsApp voor ondernemers

logo van whatsapp 06 - 22 09 84 78
Maandag t/m vrijdag 9.00 - 17.00 uur