Ondernemen Huisnummer (nieuw of veranderd)

U moet een 'aanvraag huisnummering' doen als er:

  • een nieuw huisnummer ontstaat (bij verbouwing)
  • een huisnummer vervalt (bij sloop)

Als u al een omgevingsvergunning hebt aangevraagd, hoeft u geen aanvraag te doen.

Wat te doen?

Welke situatie is voor u van toepassing?

  1. U hebt al een omgevingsvergunning aangevraagd:
    dan hoeft u geen 'aanvraag huisnummering' te doen.
  2. U weet niet of u een omgevingsvergunning moet aanvragen:
    doe dan een vergunningcheck op www.omgevingsloket.nl.
  3. U hoeft geen omgevingsvergunning aan te vragen:
    doe dan wel een aanvraag met het schriftelijke aanvraagformulier huisnummering (pdf, 59 kB).

Spelregels

  • De gemeente geeft alle wijzigingen van huisnummer door aan officiële instanties en PostNL.
  • Eventuele nieuwe postcodes staan binnen 4 weken op www.postnl.nl. Bij PostNL kunt u ook al uw vragen over postcodes stellen.
  • Nutsvoorzieningen (gas, elektra, water) aanvragen zonder huisnummer kan via uw nutsbedrijf. Landelijk is afgesproken met nutsbedrijven dat gemeenten géén huisnummers toekennen op basis van (nieuwe) aansluitingen voor gas, elektra, water.

Kosten 2020

€ 153,30

Hulp en contact

Telefoon

14 030

Maandag t/m vrijdag 8.30 – 17.30 uur
Donderdag 8.30 - 20.00 uur

WhatsApp voor ondernemers

06 - 24 92 76 65
Maandag t/m vrijdag 9.00 - 17.00 uur

Uw mening